Logg 14/9: "Barnevakt", eller "Vampyrer mot monstre"
- Logg på eller opprett en konto for å skrive kommentarer
Jeg følger Tores gode eksempel og refererer litt jeg også. Jeg kommer til å starte en ny forumtråd for hver spillkveld jeg skriver om, i håp om at andre føler for å fylle ut med mer info der jeg er lat :-) Mao. er det fritt fram for andre som vil å legge til info, spørsmål, kommentarer, sitater eller dårlige vitser her!
De som var med:
- Søte små barn, digre bikkjer (RIP), skumle bakgater og teaterforestillingen "Dracula vs Frankenstein" (JC)
- Claudia (Tonje)
- Signor Reynolds (Petter)
- Messer Rosselini (Tore) og hans ghoul signor Rosselini
- Signorina Mosca (Hilde)
Oppsummering: Vi var barnevakt. Alle overlevde (utenom to vakthunder og en mafialivvakt).
Jeg har ikke tenkt å gå i detaljer om alt som skjedde, men vi har et mulig maskeradebrudd: signor Maximillian Potenza, sjef for Castelveltrano-familien, kidnappet den yngste drittungen til signor Andriano Diavolo (en advokat som jobber for noen fremstående vampyrer, og mot Castelveltrano). Mosca obfuscata (ble neppe lagt merke til da det skjedde, stod i en sidegate og eventuelle folk i nærheten var nok mer opptatt av fireåringen som ble dratt inn i en bil) og kasta seg bakpå mafiabilen og holdt seg fast. Signor Rosselini fulgte etter i bil. Etter en kort biljakt stoppet begge bilene i et øde industriområde, og mens mafiaen gikk ut av bilen for å veksle skudd med signor Rosselini, snek Mosca seg inn i bilen der drittungen satt, og kjørte sin vei. Signor Potenza og den overlevende livvakten vil nok lure veldig på hvor den biltyven kom fra, hvis de da ikke tror at fireåringen tok rattet selv. (De var forhåpentligvis for opptatt av skuddvekslinga til å se veldig nøye på sjåføren.)
Mao. ikke et blatant maskeradebrudd, men antagelig noe som signor Potenza vil skrive opp i boken sin og tenke nøye over mens han spaserer nedover gaten.
Mafiaens bil blir funnet igjen parkert i en tilfeldig gate (dog uten de to tommygun-ene som hadde ligget i bagasjerommet). Mosca har definitivt ikke tenkt å rapportere noe av dette til prinsen (vet ikke om noen av de andre vil gjøre det?), og til signor Diavolo sa vi at det hadde vært en fredelig natt og at de to krapylene hadde oppført seg pent.
...og Espen: Jeg vil gjerne vite hvilke fremstående vampyrer som ba oss om å være barnevakt for monstrene -- de skylder oss en tjeneste!
Ang. potensiellt maskeradebrudd så tror jeg ikke det blir et problem. Potenza og goons gikk ut av bilen, skøyt litt, ble beskutt, og hørte bilen kjøre avsted. De så sannsynligvis at det var en voksen skikkelse bak rattet. De vil nok gruble på hvordan noen kom seg dit, men det er ingen åpenbare overnaturlige elementer inn i bildet, vertfall ikke som knyttes til blodsugere. ;)
Giuliano kunne kanskje vært friste til å prøve å sette Mosca i et dårlig lys, ettersom hun er en del av Carthian-bevegelsen, men hun reddet nok både kveldens jobb og Antonio på den handlinga så det vil neppe nevnes i noe negativt lys. For ikke å snakke om at Antonio ikke så Mosca på noe tidspunkt og var like overrasket som Potenza & Co. over at bilen kjørte.